לשכה ומזכירות
תחומי פעילות המחלקה
- הקמתם, ארגונם והפעלתם הנכונה של המשאבים המינהליים והנוהליים של הרשות המקומית.
- הקמתם, ארגונם והפעלתם הנכונה של יחידות המטה ואנשי המטה של הרשות המקומית בתחומי ניהול.
- השתתפות וליווי ארגוני של ישיבות המועצה והוועדות
- מעקב אחר ביצוע החלטות ראש הרשות, המועצה והוועדות.
- הכנת תוכניות עבודה רב שנתיות ושנתיות בהתאם לתוכניות הפעולה של ראש הרשות והמועצה.
- גיבוש מדיניות בנושאי המינהל והניהול של כל יחידות הרשות.
- גיבוש נהלים, טפסים ודפוסי עבודה ברשות המקומית, בהתאם לחוקים, לכללי האתיקה והמינהל התקין.
- אחריות לניהול-על של יחידות המינהל הכללי הנמצאות באחריותו.
- גיבוש מדיניות כח-אדם, מעקב אחר מסגרת "שיא כח אדם", ועדכונה לקראת אישורה במועצת הרשות, יחד עם המסגרת התקציבית של כח האדם ברשות המקומית, לקראת שנת תקציב חדשה.
- טיפול במשאבי אנוש של הרשות המקומית – גיוס, קליטה והשמה, תנאי שירות, הדרכה ופיתוח העובד, קידום עובדים, משמעת, פרישה ותשלומי שכר עובדים.
- פעילויות קישור וייצוג בתוך הרשות המקומית (תיאום והעברת מידע) כלפי התושבים (תלונות, בירורים, מידע, תיאומים) ומוסדות וגורמים שונים (כנסים, אירועים), דוברות.
- ארגון אירועים, טקסים, ופעילויות מיוחדות.
- ארגון הבחירות המוניצפאליות בתחומי הרשות המקומית.
- הכנת מכרזים ופרסומם, ניהול אינוונטר.
- חוזים והתקשרויות עם ספקים וקבלנים, טיפול בביטוחי המועצה.
- פיקוח על נכסי דלא-ניידי של הרשויות המקומיות.
- היערכות לשירותי חירום והצלה באירועי בטחון ובאסונות אזרחיים המוניים.
- ארכיב הרשות המקומית וארכיון היסטורי של הישוב.
- טיפול בחוקי עזר ופירסומם.
- אחריות על פניות הציבור. קבלת תלונות בכתב (בלבד) מתושבי היישוב, בדיקת הפניות עם יחידות המועצה. במקרה של איתור ליקויים, מתן הוראה לתקנם. מתן תשובה לכל פונה.