תחומי פעילות המחלקה

  • הקמתם, ארגונם והפעלתם הנכונה של המשאבים המינהליים והנוהליים של הרשות המקומית.
  • הקמתם, ארגונם והפעלתם הנכונה של יחידות המטה ואנשי המטה של הרשות המקומית בתחומי ניהול.
  • השתתפות וליווי ארגוני של ישיבות המועצה והוועדות
  • מעקב אחר ביצוע החלטות ראש הרשות, המועצה והוועדות.
  • הכנת תוכניות עבודה רב שנתיות ושנתיות בהתאם לתוכניות הפעולה של ראש הרשות והמועצה.
  • גיבוש מדיניות בנושאי המינהל והניהול של כל יחידות הרשות.
  • גיבוש נהלים, טפסים ודפוסי עבודה ברשות המקומית, בהתאם לחוקים, לכללי האתיקה והמינהל התקין.
  • אחריות לניהול-על של יחידות המינהל הכללי הנמצאות באחריותו.
  • גיבוש מדיניות כח-אדם, מעקב אחר מסגרת "שיא כח אדם", ועדכונה לקראת אישורה במועצת הרשות, יחד עם המסגרת התקציבית של כח האדם ברשות המקומית, לקראת שנת תקציב חדשה.
  • טיפול במשאבי אנוש של הרשות המקומית – גיוס, קליטה והשמה, תנאי שירות, הדרכה ופיתוח העובד, קידום עובדים, משמעת, פרישה ותשלומי שכר עובדים.
  • פעילויות קישור וייצוג בתוך הרשות המקומית (תיאום והעברת מידע) כלפי התושבים (תלונות, בירורים, מידע, תיאומים) ומוסדות וגורמים שונים (כנסים, אירועים), דוברות.
  • ארגון אירועים, טקסים, ופעילויות מיוחדות.
  • ארגון הבחירות המוניצפאליות בתחומי הרשות המקומית.
  • הכנת מכרזים ופרסומם, ניהול אינוונטר.
  • חוזים והתקשרויות עם ספקים וקבלנים, טיפול בביטוחי המועצה.
  • פיקוח על נכסי דלא-ניידי של הרשויות המקומיות.
  • היערכות לשירותי חירום והצלה באירועי בטחון ובאסונות אזרחיים המוניים.
  • ארכיב הרשות המקומית וארכיון היסטורי של הישוב.
  • טיפול בחוקי עזר ופירסומם.
  • אחריות על פניות הציבור. קבלת תלונות בכתב (בלבד) מתושבי היישוב, בדיקת הפניות עם יחידות המועצה.   במקרה של איתור ליקויים, מתן הוראה לתקנם.   מתן תשובה לכל פונה.